Kokkelandslaget

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Kokkelandslaget

Kontonummer: 1206 02 07540


3 posters

    Hvor har vi feilet?

    Mr. Kaizer
    Mr. Kaizer


    Antall Innlegg : 252
    Join date : 01.12.2008
    Age : 31
    Bosted : Ankolm/Kaldest om morran

    Hvor har vi feilet? Empty Hvor har vi feilet?

    Poste  Mr. Kaizer Lør Mai 29, 2010 10:56 pm

    Først og fremst vil jeg nå presisere at jeg prater som supporter og nestleder i KLL og ikke som noe annet, men dette er mitt syn på ting, og jeg ønsker en debatt her som jeg mener trengs.

    For hvor har vi egentlig feilet i sesonginnledningen? Og i stor grad, på bortebane? Om vi ser rett på tallene så har vi fasit 0-0-4 og 6-15 i målforskjell. Vi har altså prestert å slippe inn 15 mål på bare fire bortekamper. Om vi har tenkt å opprettholde dette målsnittet kan vi strengt tatt se langt etter bortepoeng i år.

    Men motstanden har til tider vært god. Ålesund 2 stilte opp med et veldig habilt mannskap, men Levanger var ineffektive. På Steinkjer var det stikk motsatt, LFK uhyre effektiv, men egentlig dårligst i alt. I Ulsteinvik var vi god i 30 minutter frem til 1-1, Skeid kampen er den jeg ikke har sett i år, men der registrerte jeg i fra liven at vi var uheldige/udyktige(?) som ikke greide å sette ballen i mål i de kritiske situasjonene.

    På hjemmebane har vi spilt 2-2 mot Strindheim i en kamp vi burde vunnet, vi har slått juniorlaget til Molde 2(Og helt ærlig, vi bør være såpass mye bedre enn det laget Molde sendte til Moan) og vi knuste Oslo City, uten og egentlig spille så fantastisk. Vi var bare noe absurd effektiv i en fem-minutters periode.

    I Cupen var vi litt uheldig mot Follo, men alt i alt så føler jeg at vi sitter igjen med det vi fortjener, akkurat som i dag, etter Steinkjer-kampen. Det blir mye nesten. Jeg savner en mer tydelig plan på hvordan Levanger skal opptre, spesielt i forsvarsspillet, deretter når ballen vinnes. Det virker som at mye av LFK sin offensive spilleplan er lagt opp etter at backene skal høyt opp i banen, noe som for så vidt er greit nok, men at det ellers baseres litt på tilfeldigheter. Og mot Steinkjer blir vi jo rett og slett kontret i senk. Det at vi også har disse marginene mot oss over tid blir ikke tilfeldig til slutt, vi har ikke vært gode nok i avgjørende situasjoner.

    Og nå skal jeg ta litt i ildtang her. For selv om Runar har snudd opp ned på klubben og skapt en voldsom entusiasme, så er ikke resultatene der, og per dags dato er vi akkurat der vi var i fjor, om ikke dårligere stillt poengmessig. Slår vi ikke Kristiansund neste helg er vi dømt til en sommer i nedrykksstriden, og da blir det igjen et mas om at hver eneste kamp må vinnes. Om vi ser på laget vi har i år, så mangler vi en klar førstekeeper, som Ronny var i fjor, og vi mangler forsvarssjefen i Nordberg. Men når enkeltspillere ikke er i nærheten av å prestere på det nivået som kan forventes av de, og de allikevel starter kamp etter kamp så drister jeg meg til å spørre om det er et klippekortsystem for øyeblikket. Jeg savner en tydelig lagledelse, og at det nå tas tydelige grep.

    Jeg er ikke i tvil om at LFK med den oppbyggingen som er gjort, vil få betalt utover høsten for treningsarbeidet som er lagt ned, og jeg tror ikke vi rykker ned. Men vi må godta det faktum at vi er et bunnlag, og kanskje er det vinterserierusen som fremdeles henger i litt, da vi til tider lekte med Nardo og RBK 2. Men akkurat nå så må jobben gjøres på treningsfeltet, uansett resultater er vi på trygg plass til neste helg. Da kommer et Kristiansund-lag til Moan som har åpnet veldig under pari i år. Skal vi holde plassen kan vi ikke avgi mange poeng på Moan i år, for erfaringsmessig må vi har 32-33 poeng for å holde oss.

    Lørdag 05. juni klokken 16.00 på Moan. Jeg håper så mange kokker som mulig møter opp, og støtter Levanger. Og jeg håper spillerne gir svar på tiltale til dagens oppgjør på Steinkjer. Det går i glemmeboken som en opptreden hvor Steinkjer ville mest, og vant fullt fortjent. Det skal bare ikke skje.

    - Mr. Kaizer
    Pil
    Pil


    Antall Innlegg : 712
    Join date : 25.11.2008
    Age : 53
    Bosted : Levanger

    Hvor har vi feilet? Empty Re: Hvor har vi feilet?

    Poste  Pil Søn Mai 30, 2010 7:27 am

    Mye fornuftig der Mr Kaizer!
    avatar
    Tiril
    Gjest


    Hvor har vi feilet? Empty Re: Hvor har vi feilet?

    Poste  Tiril Søn Mai 30, 2010 11:31 am

    Tja, jeg ble faktisk skuffet over det jeg så i går. Etter rapportene hadde jeg forventet et bedre LFK-lag. Selv om ikke målene forteller det, ble LFK rundspilt av SFK i store deler aav kampen. Det mest skuffende va likevel måten LFK spilte på. Stygg fotball, nærmest "nå kommer jeg og tar deg-fotball", hvor det viktisgste er å ødelegge. Lite fint spill. Jeg blir litt imponert av Skeie, som den eneste på LFK i går som virkelig prøvde. Toresen hadde virkelig ikke dagen, men det er mulig at det kommer av at Vådahl lå på han som kleggen.
    Mr. Kaizer
    Mr. Kaizer


    Antall Innlegg : 252
    Join date : 01.12.2008
    Age : 31
    Bosted : Ankolm/Kaldest om morran

    Hvor har vi feilet? Empty Re: Hvor har vi feilet?

    Poste  Mr. Kaizer Fre Jun 04, 2010 11:01 pm

    Steinkjer ødela nesten Levanger, spesielt i 1. omgang. I 2. omgangen prøvde jo Levanger sitt ypperste for å spille gjennom Steinkjer, og til tider var det jo verdensmesterskap i gjennombruddspasninger til motstander på egen halvdel. Og om ikke LFK spilte stygg fotball, så var det i hvertfall omstendelig, lite konstruktivt og kjedelig. Noe som har vært litt av greia tidligere også, egentlig. Toresen blir jo som ventet tatt ut i hver eneste kamp(Forståelig nok) og da er det ikke nok kreativitet rundt til at denne ballbesittende stilen fungerer. Synes i likhet med deg at Skeie var en av de bedre på Steinkjer forrige helg.

    Blir spennende å se i morgen, som tidligere nevnt, her er det tre poeng som teller. Kristiansund har tross alt åpnet litt under pari, ut i fra deres egne skyhøye forventninger(som for så vidt er der hvert år). Tap i morgen og dette blir en lang sesong. Jeg er alvorlig redd for at vi kan spille 3. divisjonsfotball neste år om ikke ting snur. Det er nok små ting som må endres på, men mer gjennombruddshissighet, hurtigere spill i lengderetning og et mer kompromissløst forsvarsspill er ting jeg forventer vi ser mer av i morgen. Å tro LFK skal spille ut Kristiansund med den fotballen man leverte på Steinkjer er en ren utopi. Og gammel lærdom sier at man må ha 31-33 poeng for å berge i denne avdelinga. Da kan vi ikke avgi stort med poeng hjemme fremover, det er helt sikkert.
    avatar
    Tirtil
    Gjest


    Hvor har vi feilet? Empty Re: Hvor har vi feilet?

    Poste  Tirtil Lør Jun 05, 2010 10:29 pm

    Fortsatt mye klokt i det du skriver Kaizer. Var selvsagt ikke på Moan i dag, men etter rapportene å dømme var det ikke all verden - for å si det mildt. Det virker som om noe har snudd, all positiv energi rundt laget er som blåst bort. Jeg trodde dere hadde noe på gang når jeg så resulatene og spillet dere leverte i vinterserien. Det er for tidlig å dømmes nord og ned i fotballkjelleren allerede nå, tidlig i juni iallefall. Men det som er sikkert er at jeg mener både LFK og SFK skal være i norsk 2. divisjon eller høyere. Ikke for å strå salt i såret, men jeg gleder meg stort over SFKs sine prestasjoner akkurat nå. Noe har skjedd her også. Vi slipper ikke inn så vanvittig mye mål, vi får nesten ikke gule eller røde kort, og vi klarer å snu kamper som ser ut til å bli klare tap. Mot Strindheim i dag måtte en syk Råstad ut etter 12 minutter og etter en omgang måtte Hogan forlate buret med samme diagnose. Med Hogan og Råstad ute snudde vi faktisk kampen til 3-3 mot Strindheim (Som vi nesten alltid taper for) på bortebane. Faktisk meget sterkt. Men jeg skal ikke hovere for mye. Vi har 3 uavgjorte og 3 seiere, og noen flere poeng enn dere, men det kan fort snu. Men vi krysser som sagt fingre for at vi fortsatt har 2 klubber fra Nord-Trøndelag i 2. divisjon til neste år også!
    Doffen
    Doffen


    Antall Innlegg : 201
    Join date : 29.11.2008
    Age : 68
    Bosted : Levanger

    Hvor har vi feilet? Empty Re: Hvor har vi feilet?

    Poste  Doffen Søn Aug 29, 2010 7:58 am

    Nu må æ sei at jeg sitter med ein dårlig filing for hvor LFK havner i år. Frykter for at matchballen gikk med tapet mot Oslo City i helgen. Kan desverre ikke sjå noen kamper hvor vi kan ta 3 poeng for å berge plasssen i 2.div. Sitter med ein følelse av at vi ikke får flere enn 6-8 poeng på resterende kamper noe som desverre blir for lite til å berge plassen.
    Lfk spiller jo ikke angrepsfotball lenger, men støttepassning fotball. Noe som gir motstanderen god annledning til å få etablert forsvaret. Håper jeg tar feil og at vi fortsatt er i 2 div. neste år, men da må det skje store forandringer med innsatsen til guttene.
    Tror vi tar 3 poeng mot Kolstad og Nardo,men kor ska vi hent resten?
    Fryktelig skeptisk nu No

    Sponsored content


    Hvor har vi feilet? Empty Re: Hvor har vi feilet?

    Poste  Sponsored content


      Klokken er: Fre Mai 17, 2024 3:13 am